Programare orientata pe obiecte

M1

Introducere in Java

Limbajul de programare Java. Programarea orientata pe obiecte. Tehnologii Java. Instalarea Java SDK. Compilarea si rularea unui program. Documentarea aplicatiilor Java.

M2

Notiuni de baza Java

Cuvinte cheie. Comentarii. Documentarea programelor. Tipuri de date. Operatorii. Declararea variabilelor. Instructiuni Java pentru controlul executiei. Tablouri.

M3

Clase Java

Definirea unei clase. Utilizarea modificatorilor. Declararea variabilelor si implementarea metodelor. Polimorfismul. Instantierea obiectelor unei clase. Ierarhii de clase. Clase si metode abstracte. Crearea si utilizarea interfetelor.

M4

Organizarea aplicatiilor Java

Utilizarea pachetelor de clase in Java. Pachete de clase standard. Declarare pachete. Accesare pachete. Crearea si utilizarea fisierelor arhiva jar.

M5

Tratarea exceptiilor in limbajul Java

Exceptii. Generarea exceptiilor. Categorii de exceptii. Tratarea exceptiilor. Definirea de exceptii utilizator.

M6

Utilizarea fluxurilor de date in limbajul Java

Fluxuri de date. Clasificarea fluxurilor de date. Fluxuri standard de intrare/iesire. Utilizarea fluxurilor de date.

M7

Colectii de obiecte

Java Collections Framework. Colectii de obiecte in Java. Structuri de date de tip multime in Java. Structuri de date de tip lista in Java. Structuri de date de tip tabel asociativ in Java. Generics.

M8

Lucrul cu baze de date in Java

Java DataBase Connectivity. Stabilire conexiune server. Rulare comenzi SQL. Manipulare si prelucrare rezultate.

M9

Dezvoltarea aplicatiilor cu interfata grafica in Java

Interfata grafica cu utilizatorul. Pachetele awt si swing. Suprafete de afisare. Gestionarea pozitionarii. Componente grafice in aplicatiile Java cu interfata grafica.

M10

Tratarea evenimentelor in aplicatiile Java cu interfata grafica

Evenimente si interceptoare de evenimente in aplicatiile Java cu interfata grafica. Evenimente. Tipuri de evenimente. Interceptoare de evenimente. Tipuri de interceptoare de evenimente. Tratarea evenimentelor. Utilizarea claselor anonime in tratarea evenimentelor. Utilizarea claselor interne in tratarea evenimentelor.

Curs

  /  Licenta  /  Programare orientata pe obiecte

Programare orientata pe obiecte

Program studiu:

Descriere

Scopul acestei discipline il reprezinta insusirea conceptelor specifice limbajelor de programare orientate pe obiecte. Vor fi discutate principiile de baza ale modelului orientat pe obiecte, precum si instrumentele necesare in implementarea de aplicatii Java.

Obiective specifice:
• Insusirea principiilor de baza ale modelului orientat pe obiecte.
• Utilizarea instrumentelor necesare in proiectarea si implementarea de aplicatii Java.
• Dezvoltarea de aplicatii software prin intermediul limbajului de programare Java.

Colaboratori

Sorry, no posts matched your criteria.

FAQs

Cui se adreseaza acest curs?

Cursul Programare Orientata pe Obiecte se adreseaza studentilor de licenta care vor sa invete principiile de baza ale programarii orientate pe obiecte si care doresc sa dezvolte aplicatii folosind limbajul de programare Java.

Ce cunostinte prealabile sunt necesare?

Nu exista conditii prealabile pentru participarea la acest curs.

Unde este disponibil acest curs?

Cursul Programare Orientata pe Obiecte este disponibil in primul semestru al anului II de studii, in cadrul programelor de studii de licenta de la Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologii Informationale.

Syllabus

M1

Introducere in Java

Limbajul de programare Java. Programarea orientata pe obiecte. Tehnologii Java. Instalarea Java SDK. Compilarea si rularea unui program. Documentarea aplicatiilor Java.

M2

Notiuni de baza Java

Cuvinte cheie. Comentarii. Documentarea programelor. Tipuri de date. Operatorii. Declararea variabilelor. Instructiuni Java pentru controlul executiei. Tablouri.

M3

Clase Java

Definirea unei clase. Utilizarea modificatorilor. Declararea variabilelor si implementarea metodelor. Polimorfismul. Instantierea obiectelor unei clase. Ierarhii de clase. Clase si metode abstracte. Crearea si utilizarea interfetelor.

M4

Organizarea aplicatiilor Java

Utilizarea pachetelor de clase in Java. Pachete de clase standard. Declarare pachete. Accesare pachete. Crearea si utilizarea fisierelor arhiva jar.

M5

Tratarea exceptiilor in limbajul Java

Exceptii. Generarea exceptiilor. Categorii de exceptii. Tratarea exceptiilor. Definirea de exceptii utilizator.

M6

Utilizarea fluxurilor de date in limbajul Java

Fluxuri de date. Clasificarea fluxurilor de date. Fluxuri standard de intrare/iesire. Utilizarea fluxurilor de date.

M7

Colectii de obiecte

Java Collections Framework. Colectii de obiecte in Java. Structuri de date de tip multime in Java. Structuri de date de tip lista in Java. Structuri de date de tip tabel asociativ in Java. Generics.

M8

Lucrul cu baze de date in Java

Java DataBase Connectivity. Stabilire conexiune server. Rulare comenzi SQL. Manipulare si prelucrare rezultate.

M9

Dezvoltarea aplicatiilor cu interfata grafica in Java

Interfata grafica cu utilizatorul. Pachetele awt si swing. Suprafete de afisare. Gestionarea pozitionarii. Componente grafice in aplicatiile Java cu interfata grafica.

M10

Tratarea evenimentelor in aplicatiile Java cu interfata grafica

Evenimente si interceptoare de evenimente in aplicatiile Java cu interfata grafica. Evenimente. Tipuri de evenimente. Interceptoare de evenimente. Tipuri de interceptoare de evenimente. Tratarea evenimentelor. Utilizarea claselor anonime in tratarea evenimentelor. Utilizarea claselor interne in tratarea evenimentelor.